۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲

فرماندار اسفراین:

توسعه پایدار در بخش کشاورزی نیازمند اجرای سرشماری کشاورزی است

توسعه پایدار در بخش کشاورزی نیازمند اجرای سرشماری کشاورزی است

بجنورد- فرماندار اسفراین گفت: سرشماری کشاورزی به عنوان یکی از راهبردهای برنامه‌ریزی و توسعه پایدار در بخش کشاورزی نقش مهمی در تعیین سیاست‌ها و برنامه‌های کلان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری اسفراین، مسلم نوری در نشست با دهیاران بخش مرکزی اسفراین با اشاره به اهمیت اجرای طرح سرشماری کشاورزی و نقش مردم و به خصوص دهیاران و شوراهای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت استان و شهرستان در حوزه کشاورزی، همه باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت‌ها، حداکثر بهره ممکن را برای توسعه پایدار به‌کار ببریم.

وی با تاکید بر اهمیت دقیق برگزار کردن سرشماری عمومی کشاورزی، گفت: تهیه یک بانک اطلاعاتی برای برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده در حوزه کشاورزی ضروری است.

نوری با بیان اینکه نتایج سرشماری در اداره امور کشور بسیار تأثیرگذار است، تصریح کرد: جلب اعتماد عمومی مردم و همکاری آنها با مأموران سرشماری کشاورزی می‌تواند در نتایج آمارگیری و دقت و صحت آن بسیار مؤثر باشد.

فرماندار اسفراین با اشاره به اینکه لازمه هر برنامه‌ریزی، داشتن اطلاعات آماری درست است اظهار کرد: اساس و مبنای برنامه‌ریزی کشور، آمار و اطلاعات دقیق است و آمار به شناخت نیازها و تلاش برای رفع موانع و تصمیم‌گیری‌های کلان کمک می‌کند.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری کشاورزی شهرستان اسفراین تاکید کرد: در همین راستا باید تمامی دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها با مجریان طرح همکاری‌های لازم را داشته باشند و مردم را در خصوص همکاری مطلوب با مأموران سرشماری توجیه و تشویق نمایند.

فرماندار اسفراین اضافه کرد: در سرشماری عمومی کشاورزی، مشخصات کشاورزان، نوع فعالیت، سطح زیر کشت و مقدار تولید سالانه محصولات زراعی، باغی، دامی و گلخانه‌ای جمع‌آوری می‌شود.

کد خبر 6260594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha